Każdy gra w gry

      Brak komentarzy do Każdy gra w gry

Każdy gra w gry – Rozrywka w dzisiejszych czasach jest nieodłączną częścią naszego życia. Gałąź przemysłu, który ma urozmaicać nasz czas, rośnie z dnia na dzień.

Każdy gra w gry, jednak kto zastanawiał się kiedykolwiek, jaka jest ich historia? Może chcielibyście ją poznać.

Mówimy tutaj o miliardowym obrocie oraz o trafianiu do milionów osób. Nic dziwnego więc, że rodzajów rozrywki pojawia się coraz więcej. Od jakiegoś czasu dominują jednak muzyka, kinematografia i to, na czym skupimy się dzisiaj, a mianowicie gry video.

Same gry przeszły długą i wyboistą drogę, od momentu ich powstania do dzisiaj. Od pikseli, którymi sterowaliśmy za pomocą gałki w automacie, do fotorealistycznych historii, które mają miejsce w rozległych światach. Ta zmiana wynika z popytu na rozrywkę oraz z rozwoju technologicznego. Technologia daje coraz więcej możliwości, a że ludzie w wolnym czasie lubią grać i gotowi są za to płacić, to przedsiębiorcy widzą w tym szanse zarobku i całkiem słusznie. Jednak dziś nie o biznesie a o tym, do czego doprowadziła ewolucja gier.

Historia elektronicznej rozrywki zaczęła się tuż po zakończeniu drugiej wojny światowej, jednak w publicznym dostępie na automatach pierwsza gra ukazała się w 1972 roku. W tym roku rozpoczął się wyścig trwający do dziś, w którym każdy stara się stworzyć najlepszą grę. Dzięki pomysłowości twórców powstały w epoce automatów do gier takie legendy jak Pacman, Donkey Kong czy Mario Bros. W latach 80’tych dalej rozwijały się konsolę oraz powoli społeczeństwo graczy zaczynało odczuwać, że komputery są przyszłością i za kilka lat zaczną odgrywać dużą rolę w branży rozrywki elektronicznej. Tak też się stało na początku ostatniej dekady XX wieku, zaczęły ukazywać się gry, które były przeznaczone na komputery stacjonarne, przykładowo Sid Meiers Civilization (1991). W późniejszych latach, pod koniec drugiego millenium a na początku naszego sytuacja uległa zmianie. Automaty do gier i kafejki zaczęły wymierać. Pojawił się internet. Ludzie, by zagrać, ze znajomymi już nie musieli się spotykać w jednym miejscu. Łącze z siecią umożliwiało rozgrywkę wspólnie z innymi graczami w domowym zaciszu. Królować zaczęły komputery oraz konsolę, podłączane do telewizora. Branża zaczęła się rozrastać i obejmowała coraz więcej tematów naszego życia.

Gry zaczęły stawać się coraz poważniejszym biznesem, nie tylko ze względu na pieniądze. Były pozycje, które oprócz ciekawej i dynamicznej rozrywki oferowały historie pełne zwrotów akcji i różnych postaci. Mogliśmy dzięki grze poczuć się, jak postać z innego świata. Oczywiście gry są niczym innym jak wcieleniem się w jakiegoś bohatera i sterowaniem jego poczynaniami. Jednak ciężko wczuć się w kulkę uciekającą przed duszkami na płaskiej czarnej planszy. Inna sprawa, gdy mówimy o bohaterze, który żyje w otwartym świecie, który pozwala na wiele interakcji z otoczeniem, oraz daję możliwość rozmowy z różnymi postaciami.

Bohaterowie różnych produkcji zaczęli sprawiać wrażenie żywych, rozgrywka stała się zaawansowana, fabuła zawiła, poruszająca poważne i kontrowersyjne treści. Gry z błahej rozgrywki stały się znaczącą częścią kultury. Przykładem tego może być wydany w 2015 roku polski Wiedźmin, a dokładniej jego trzecia część. Produkcja, która była wielkim wydarzeniem dla przemysłu rozrywki elektronicznej. Coś, co jest potomkiem klikaczy z automatów zarobiło kilka miliardów (tak, miliardów) złotych. Co więcej, bohaterowie, zmagają się z realnymi problemami, ponoszą konsekwencje swoich decyzji, a świat jest brutalny. Mimo to, dzieło polskiego studia CD Projekt RED zostało okrzyknięte hitem na całym globie. Dlaczego? Odpowiedzią jest tutaj to, co stało się ze środowiskiem graczy. Z szukających rozrywki nastolatków, stało się ono rozległym zarówno wiekowo, jak i liczbowo społeczeństwem. Ludzie grający w gry szukają najróżniejszych treści, a rynek im je jak najbardziej oferuje.

Seria Wiedźmin jest jeszcze przykładem kolejnego ciekawego zjawiska, łączenia się różnych branży rozrywkowych. Gra została częściowo oparta o historię, która została opisana w książce i to jest coś, co aktualnie jest na porządku dziennym. Na podstawie filmów, książek tworzone są gry, co pozwala na to, że fan historii, od tej pory może nie tylko czytać lub oglądać poczynania swojego bohatera. Dzięki grom może on wcielić się w niego i sterować jego poczynaniami.

Jesteśmy świadkami historii, z dnia na dzień coraz to lepiej jest odwzorowywana rzeczywistość, ludzkie reakcje i zachowania w grach. Jaka będzie przyszłość, tego nie wiemy. Czy będą to tak nowoczesne komputery, że świat gry będzie wielkością porównywalny z tym prawdziwym, a może rozgrywka będzie implementowana do naszego mózgu i będziemy grać dzięki naszej wyobraźni? Pewne jest to, że ta branża prężnie się rozwija i z pewnością gier będzie przybywać.

0 0 votes
Twoj ocena
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments